Son bir yılda arka arda iflas eden sigorta şirketleri dalda büyük bir inanç krizine yol açtı. Melcee, Gri, Aveon, ACN Turk ve Arex Sigorta’nın faaliyetlerini durdurması yaklaşık 1 milyon vatandaşı direkt etkiledi. İflasların akabinde sigortalılar, “ucuz lakin güvencesiz” şirketleri terk ederek “büyük, esaslı ve markalı” sigorta firmalarına yönelmeye başladı.
Sigorta kesim temsilcileri, şirket iflaslarının temelinde agresif fiyat siyasetleri ve artan sıhhat, yedek kesim, personellik maliyetlerinin olduğunu belirtti. Bilhassa trafik ve sıhhat sigortası branşlarında ziyan eden firmalar, düşük primle hizmet sunmayı sürdürmekte zorlandı.
Artık yalnızca fiyata değil, inanca de bakılıyor
Sektör uzmanları, vatandaşların yalnızca poliçe fiyatını değil, şirketin mali gücünü ve geçmiş performansını da sorgulamaya başladığını aktardı. “Biraz daha fazla ödeyeyim lakin sağlam olsun” anlayışıyla markalı şirketlere yönelen tüketici davranışı, sigorta bölümünde yeni bir devrin kapısını araladı. Türkiye Gazetesi’nin haberine nazaran, kurumsal yapıya sahip firmaların pazar hissesi süratle artarken, daha küçük ve zayıf mali yapıya sahip şirketlerin iflas riski devam ediyor.
Reasürans yetersiz kaldı, tazminatlar gecikiyor
İflas eden sigorta şirketlerinin birçoğunda reasürans sisteminin tesirli olamadığı görüldü. Reasürans kontratları direkt tüketiciyi değil, sigorta şirketini koruduğu için hasar ödemeleri gecikti. Hukuksal süreçlere takılan tazminat belgeleri mağduriyetin büyümesine neden oldu.
Trafik sigortası ziyan yazdı, kasko kâr ettirdi
Zorunlu trafik sigortası, 2024 yılında 34,8 milyar TL teknik ziyanla bölümün en büyük kayıp kalemi olurken; kasko sigortaları birebir devirde 25,8 milyar TL kâr getirdi. Özel sıhhat sigortalarında da emsal bir tablo yaşandı. Şirketler, 100 TL’lik prime karşılık ortalama 107 TL’lik hasar ödemesi yaptı.
More Stories
Samsun’da “ekmeğe zam” kararı mahkemeden döndü
Borsa şirketlerinin yarısı bu yıl birinci çeyrekte ziyan yazdı
Kira eşiği 10 bin TL oldu: En ucuz 15 kent listelendi